vineri, 6 martie 2015


Masuri necesare pentru sustinerea si cresterea exporturilor Romaniei

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 18-27 septembrie 2013 o consultare privind masurile necesare pentru sustinerea si cresterea exporturilor Romaniei, sub forma unui sondaj derulat prin intermediul portalului www.immromania.ro si la nivelul membrilor portalului si ai CNIPMMR.

Respondentii acestui sondaj sunt in proportie de 53% intreprinderi mijlocii, 25% intreprinderi mici, 14% microintreprinderi si 8% ONG.


  • 67% dintre respondenti au avut in ultimii 3 ani activitati de export.
  • 89% dintre respondenti nu au beneficiat in ultimii 3 ani de fonduri de la bugetul de stat pentru sustinerea exporturilor.
  • 89% dintre respondenti considera ca sunt necesare adoptarea de masuri pentru sustinerea si cresterea exporturilor si precizeaza urmatoarele domenii unde s-ar putea implementa:


II. Propunerile CNIPMMR

Utilizarea potentialului intreprinderilor mici si mijlocii pentru a patrunde pe piata unica si pe pietele tarilor terte, in special a celor care cunosc o crestere rapida, poate constitui un factor important de favorizare a cresterii si a ocuparii fortei de munca.

CNIPMMR sustine necesitatea sustinerii IMM-urilor si adoptarea de masuri pentru cresterea exporturilor, vizand:

• stimularea constituirii de poli de competitivitate, clustere, retele de firme etc. focalizate pe export, prin acordarea de training si consultanta subventionate pentru firmele care exporta;
• proiectarea si implementarea, apeland la fonduri europene a unor programe de sustinere a exporturilor IMM-uri;
• cresterea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru sustinerea exporturilor IMM-urilor;
• facilitarea de contacte directe ale intreprinzatorilor si organizatiilor de IMM-uri cu parteneri economici si organizatii de IMM-uri din UE si alte tari;
• acordarea de facilitati pentru IMM-urile care exporta;
• promovarea produselor si serviciilor IMM-urilor pe pietele externe;
• sprijinirea internationalizarii activitatii IMM-urilor romanesti;
• pregatirea intreprinzatorilor in domeniul tehnicilor de promovare a exportului si mai ales, imbunatatirea accesului IMM-urilor la serviciile de consultanta;
• deschiderea pietelor, incheierea unor acorduri bilaterale si multilaterale, eliminarea barierelor, furnizarea de informatii din domeniul vamal, protectia proprietatii intelectuale, protectia investitiilor, standarde, norme, achizitii publice, combaterea coruptiei;
• realizarea de site-uri speciale pe fiecare domeniu si activitate in parte, speciale pentru export;
• sprijinirea serviciilor de consultanta in afaceri pentru export in domeniile transferului tehnologic, previziunii si inovatiei orientate catre client.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu